تراکتور موزیک | بلاگ

تراکتور موزیک

ساخت وبلاگ

امکانات وب

روایت پژوهی

روایت پژوهی

برای آنکه بدانیم روایت پژوهی چیست و روش تحقیق روایت پژوهی چگونه است توجه شما را به این مطلب جلب می کنم . بانک فایل پژوهشی معلمان روایت پژوهی را وسیله ای جهت انتقال دانش و معلومات دانسته و زمینه استفاده و کاربرد آن را بسـیار گسـترده تـر از قبل تعریف کرده است. این بخش از تحقیقات پژوهشی ناظر بر تحلیل روایت و خصوصـاً اشکال و انواع راوی و مطالب دیگر است و به عنـوان نظریـه ای پژوهشی عمـدتاً بـا اشکال اقدام پژوهی و درس پژوهی مرتبط است.

همانگونه که در فصل نامه روایت پژوهی آمده است : روایت پژوهی جدید بـا ریخـت شناسـی داستان های قدیمی کاری از پراب و با تئوری نقشهای روایت پژوه، باب گردید .  بانک فایل پژوهشی معلمان واژه روایت پژوهی را به عنـوان علـم مطالعـه تجربه به کار می برد و یادآور می شود که منظور از این کلمه معنای عظیم آن اسـت و تنهـا بـه بررسی تجربه ، داستان و اقدام پژوهی محدود نیست و تمامی اشکال پژوهش روایی را از مانند تصورات، فیلمها، تئاتر ، پژوهش و … دربر گرفته است. می توان گفت اولین نظریه های روایت شناسی از قرن نـوزده در مکتـب فرمالیسـم در روسیه شکل گرفته اند. بعدها این پرسش مطرح گردید کـه چگونـه مـی تـوان روایـات را دسته بندی نمود و الگویی ایجاد کرد که ویژگی های کلان روایت را نمایش دهد. هم اکنون دو راهکار برای انجام این کار ممکن می باشد. یکی از آنها روش اسـتقرایی اسـت کـه در آن تمـام روایات، مورد بررسی قرار می گیرند. و شیوه دوم روش استنتاجی است که در آن الگویی ذهنی با یک نظریه عنوان می گردد و سپس روایـات مختلف امتحان می شود.

چگونگی روایت پژوهی

البته روایت پژوهی را نمی توان به یک مکان و زمان محدود نمود. چگونگی روایت پژوهی را جز از راه کارکرد آن نمی توان فهمید. ما بـه نـدرت بـه روایت  فکـر می کنیم، اما کاربرد بسیار زیادی در زندگی ما دارند . از  اولین روزهای زندگی تـا آخرین روز حیات در دنیایی از تصورات غوطه ور هستیم.

منبع : https://moallemblog.com/%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%DB%8C/

تراکتور موزیک...
ما را در سایت تراکتور موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 367 تاريخ : سه شنبه 16 بهمن 1397 ساعت: 3:36

حسابداری

علم حسابداری زبان تجارت خوانده می‌شود؛چون از طریق تهیه گزارش‌های مالی، اطلاعات لازم را دربارهٔ واحدهای اقتصادی در اختیار اشخاص ذی‌نفع و ذی‌علاقه و ذی‌حق قرار می‌دهد. این اشخاص شامل مدیران، صاحبان سرمایه، اعتبار دهندگان، سازمان‌های مالی و اقتصادی دولت و از این قبیل هستند. از منظری دیگر از حسابداری با نام سیستم اطلاعاتی حسابداری Accounting Information System یاد می‌شود که برای پردازش اطلاعات مربوط به رویدادهای مالی مؤثر بر سازمان‌ها و واحدهای تجاری و گزارش اثرات این‌گونه رویدادها به تصمیم‌گیرندگان، طراحی شده‌است.

طبق «بیانیه اساسی تئوری حسابداری»: حسابداری عبارت است از فرایند شناسایی، اندازه‌گیری و ثبت و گزارشگری اطلاعات اقتصادی برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه به وسیله استفاده‌کنندگان آن اطلاعات. بیانیه در تشریح این تعریف آورده‌است بر اساس دیدگاهی جامع، «اطلاعات حسابداری» را می‌توان «اطلاعات اقتصادی» تلقی کرد. .

گاهی اوقات به اشتباه از مفهوم دفترداری برای تعریف حسابداری استفاده می‌شود؛درحالیکه دفترداری بخشی از حسابداری است . دفترداری عبارت است از: فن ثبت، طبقه‌بندی و خلاصه‌سازی مبادلات واحد تجاری. البته این عملیات در گذشته صرفاً در دفاتر حساب انجام می‌شد. اما امروزه ثبت‌های حسابداری با استفاده از نرم افزارهای حسابداری توسط رایانه انجام می‌شود. حسابداری مفهوم وسیع تری از دفترداری را دربر می‌گیرد. در واقع دفترداری بخشی از وظایف حسابدار است. همه حسابداران از مجموعه قواعد یکسان تحت عنوان اصول پذیرفته شده حسابداری واستانداردهای حسابداری برای تهیه گزارش‌های مالی استفاده می‌کنند.

اطلاعات مربوط به معاملات روزمره، اساس تهیه گزارش‌های مالی را تشکیل می‌دهد. در واحدهای بازرگانی، فعالیت‌هایی نظیر خرید و فروش کالا، خرید ماشین آلات و پرداخت هزینه‌های جاری مانند اجاره، حقوق، بهای آب و برق از جمله معاملات روزمره است.

تاریخچه

حسابداری همزاد تمدن بشری است و به اندازه آن قدمت دارد. نخستین مدارک کشف شده حسابداری در جهان، لوحه‌های سفالین از تمدن سومر در بابل (Babylon) است و قدمت آن به ۳۶۰۰ سال قبل از میلاد بر می‌گردد و از پرداخت دستمزد تعدادی کارگر حکایت دارد.[۴] مدارک و شواهد نشان می‌دهند در تمدن‌های مصر، رم و یونان باستان نیز نوعی کنترل‌های حسابداری برقرار بوده و نوعی حساب جمع و خرج تنظیم می‌شده‌است. شخص جمعدار، مأمور دولت یا شخصی که محافظت از پول یا دارایی دیگری به او محول بوده‌است در فواصل زمانی مقرر حساب خود را به ارباب یا مسئولان دولتی پس می‌داده‌است. برای این کار دو فهرست تفضیلی از دریافت‌ها و پرداخت‌ها بر حسب پول، وزن یا مقیاس دیگری تهیه می‌شد و جمع آن دو مساوی بود. فهرست دریافت شامل موجودی ابتدای دوره به علاوه وجوه یا کالای دریافتی طی دوره بود. فهرست پرداخت شامل مبالغ پرداختی، کالای فروخته شده یا به مصرف رسیده در طی دوره به علاوه مانده پول و کالا نزد جمعدار بوده‌است که باید به ارباب تحویل داده می‌شد؛ بنابراین، حسابداری باستانی تنها جنبه‌های محدودی از فعالیت‌های مالی را در بر می‌گرفت و با سیستم جامعی که کلیه عملیات مالی حکومت را ثبت و ضبط کند یا به نگهداری حساب معاملات تجاری بپردازد، فاصله بسیاری داشت. این نوع حسابداری تا قرون وسطی دوام یافت.

مهره‌های ۵۵۰۰ ساله مورد استفاده برای محاسبه در شوش، موزه لوور


همانند سایر تمدن‌ها در تمدن باستانی ایران نیز حسابداری، گذشته‌ای مفصل و خواندنی دارد. پیشینه حسابداری در ایران به نخستین تمدن‌هایی بر می‌گردد که در این سرزمین پا گرفت و مدارک حسابداری به دست آمده با ۲۵ قرن قدمت، گواه بر پیشرفت این دانش در ایران باستان دارد. در ایران عصر هخامنشی، نظام مالی و پولی جامع و منسجمی برقرار بوده و حساب درآمدها و مخارج حکومت به ریز و به دقت، ثبت و ضبط و نگاهداری می‌شده‌است. حدود سی هزار لوح از بخشی از کاخ جمشید موسوم به خزانه، محل اسناد مالی کاخ‌های مزبور به دست آمده‌است که حکایت از وسعت ثبت اطلاعات مالی آن دوران دارد. تاریخ این لوحها حدود ۴۸۰ سال قبل از میلاد است. یکی از این لوحها که به خط عیلامی است، توسط پروفسور جرج کامرون، مطالعه و خوانده شده‌است و کتاب «اصول حسابداری» ترجمة آن را بازگو می‌کند:

برابر سه «کارشا» و شش «شکِل» نقره به وسیله «شاکا» (مدیر صندوق) به کارگرانی که درهای آهنی «پارسه» (تخت جمشید) را می‌سازند و «بردکاما» مسئول کار ایشان است، پرداخت شد. معادل این مبلغ به‌طور مقرر به قرار هر سه «شکِل» نقره یک گوسفند احتساب گردید. مدت کار ایشان از ماه آدوکنئیش تا ماه ویخن (ماه اول تا دوازدهم) سال ششم (سلطنت خشایار شاه) بوده و دو نفر هرکدام ماهی یک شکل و نیم نقره (دستمزد) دریافت می‌کردند.

حسابداری دانشگاهی با بیش از پانصد سال سابقه توسط فردی ایتالیایی به نام لوکا پاچیولی (۱۴۹۵ میلادی) بنا نهاده شده‌است. پاچیولی تحصیلات خود را در وِنیز گذراند و در دهه ۱۴۷۰ راهب صومعه‌ای شد که از فرقه فرانسیسکن بود. تا سال ۱۴۹۷ معلم خصوصی ریاضیات بود تا اینکه در آن سال دعوت نامه‌ای از لودُویکو اِسفُرتسا دریافت نمود تا در میلان مشغول به کار شود. او در آنجا با لئوناردو دا وینچی آشنا گردید و به او ریاضیات آموزش داد. در ۱۴۹۹، پاچیولی و لئوناردو مجبور شدند تا از میلان فرار کنند زیرا لوئی دوازدهم پادشاه فرانسه شهر را به تصرّف خود درآورده و حامیان آن‌ها را از آنجا بیرون کرد. بعد از آن، پاچیولی و لئوناردو اکثر اوقات با هم سفر می‌کردند. در سال ۱۵۱۷ به محض برگشت به میهن، پاچیولی به علت سالخوردگی فوت کرد.

پاچیولی چندین کتاب در زمینه ریاضیات منتشر کرد که شامل اثر زیر می‌باشد:

Summa de Arithmetica, Geometrica, Proportioni et Proportionalita ۱۴۹۴

به معنی «مجموعه‌ای از جبر، هندسه، نسبت و تناسب». این کتاب شامل موضوعاتی از جمله حساب و جبر و استفاده آن‌ها در تجارت، دفترداری، پول و مبادله است. وی در این اثر به تلفیق دانش ریاضی زمان خود پرداخت. همچنین برای اولین بار شرحی در مورد روش نگهداری حساب‌ها و دفاتر که تجار ونیزی در طول دوران رنسانس به کار می‌بردند، ارائه داد. این روش بعدها به روش حسابداری دوطرفه مشهور شد. اگر چه پاچیولی این سیستم را تدوین کرد و نه اختراع، ولی به‌عنوان «پدر علم حسابداری» مورد توجه واقع شد. سیستمی که او به تدوین و معرفی آن پرداخت شامل اغلب چرخه‌های حسابداری بود که ما امروز آن‌ها را می‌شناسیم. او استفاده از دفاتر روزنامه و دفتر کل را شرح داد، و تذکر داد که یک فرد نباید به رختخواب برود مگر اینکه بدهی با بستانکاری برابر باشد! دفتر کل او حسابهایی برای موجودی (که شامل وجوه دریافتی و موجودی کالا بود)، تعهّد بانکی، سرمایه، درآمد، و مخارج داشت- انواع حساب که در بیلان کار و صورتحساب درآمد یک سازمان به ترتیب گزارش می‌شود. او ثبت نهایی آخر سال را نشان داد و پیشنهاد کرد که یک تراز آزمایشی برای تأیید دفتر کل متعادل بکار گرفته شود. همچنین، رساله او دامنه وسیعی از موضوعات مرتبط را، از اخلاقیات حسابداری گرفته تا حسابداری هزینه، شامل می‌شود.

از مهم‌ترین تغییرات حسابداری در طول پانصد سال گذشته تغییر ماهیت نظری آن است. حسابداری دانشگاهی در چهار صد سال اول عمر خود عمدتاً رویکردی تجویزی داشته‌است. یعنی اندیشمندان حسابداری تنها بر اساس قیاس مبتنی بر فرضیات مبنا، روش‌های حسابداری خاصی را به حسابداران تجویز می‌کردند. برای مثال نحوهٔ تهیه ترازنامه یا صورت سود و زیان یا نحوهٔ ارزیابی موجودی‌ها را بر اساس استدلال منطقی، تعیین و تجویز می‌کردند. امروزه از این روش‌های تجویزی با نام تئوری‌های تجویزی یاد می‌شود. اما از اوایل سده بیستم، مباحث نظری و فلسفی جدی در خصوص تعلق حسابداری به یکی از حوزه‌های معرفت بشری رواج یافت. در اواسط سده بیستم و با تسلط مکتب اثبات گرایی (پازیتیویسم) بر فضای دانشگاهی، نظریه‌های حسابداری اثبات گرایانه به ظهور رسید. ضعف‌های بنیادین نظریه‌های اثبات گرایانه در ظرف کمتر از ربع قرن آشکار شد و حسابداری به تبع سایر رشته‌های علمی وارد دنیای جدید جُستارهای فلسفی و نظری شد. طرح حسابداری انتقادی یا امثال آن نشانه این تحول نظری در حسابداری است.

مراحل

به‌طوری‌که از تعریف فن حسابداری بر می‌آید این فن دارای ۴ مرحله می‌باشد:

  1. ثبت فعالیت‌های مالی
  2. طبقه‌بندی اقلام ثبت شده
  3. تلخیص اقلام
  4. تفسیر نتایج حاصله از بررسی اقلام خلاصه شده

مفاهیم اصلی حسابداری

مفاهیمی مثل بدهکار، بستانکار، تجزیه و تحلیل رویدادهای مالی، دفتر کل، معین، تفضیلی و دفتر روزنامه از مفاهیم پایه‌ای حسابداری است. (منظور از دفتر هر واسطی است که توانایی ثبت و بازیابی اطلاعات را داشته باشد)

منبع : ویکی پدیا

تراکتور موزیک...
ما را در سایت تراکتور موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 382 تاريخ : سه شنبه 16 بهمن 1397 ساعت: 3:30

حذف اکانت اینستاگرام به صورت موقتی

حذف اکانت اینستاگرام به صورت موقتی

شاید بپرسید دلیل وجود داشتن این ویژگی در اینستاگرام چیست ؟ پاسخ ساده است. خیلی از مواقع پیش می آید که به دلایل شخصی می خواهید اکانت اینستاگرام خود را ببندید و بعدها آن را مجددا فعال کنید. برای حذف موقت اکانت اینستاگرام خود ، باید از طریق سایت رسمی اینستاگرام اقدام کنید.
وارد سایت اینستاگرام به نشانی www.instagram.com شوید. سپس مشخصات نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و لاگین کنید.

حذف اکانت اینستاگرام

حالا در بالای صفحه سمت راست ، بر روی شکل آدمک مطابق تصویر زیر کلیک کنید:

 

حذف موقتی اکانت اینستاگرام

 

در صفحه ای که باز می شود گزینه Edit Profile را انتخاب کنید. حال در این قسمت مطابق تصویر زیر ، بر روی Temporarily disable my account کلیک کنید.

 

دیلیت اکانت اینستاگرام

همانطور که می بینید در این قسمت دلیل حذف موقت اکانت اینستاگرام از شما پرسیده می شود. یکی از گزینه ها را انتخاب کرده و پس از وارد کردن پسورد اکانت خود ، در نهایت بر روی Temporarily disable my account کلیک کنید. به این ترتیب اکانت اینستاگرام شما به طور موقت غیرفعال شده است و قابل مشاهده برای دوستان شما نیست.

فعال کردن مجدد اینستاگرام هم بسیار ساده است. فقط کافی است یکبار دیگر وارد اکانت اینستاگرام خود شوید تا حساب کاربری تان فعال گردد.

منبع : http://www.heyvatech.com/web/articles/view/124/%D8%AF%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85.html

تراکتور موزیک...
ما را در سایت تراکتور موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 434 تاريخ : سه شنبه 16 بهمن 1397 ساعت: 3:24

گرجستان

گرجستان کشوری است در شرق دریای سیاه و یکی از دیدنی تر ین و زیباترین مناطق جهان محسوب می شود. در اسطوره های گرجی آمده است که این سرزمین بهترین و مرغوب ترین زمین است که هدیه خداست به مردم آن.افسانه های گرجی زیادی راجع به این موضوع وجود دارد که یکی ازآنها حاکی از این است که زمانی که خداوند زمین را بین مردم دنیا تقسیم می کرد گرجی ها در میهمانی جمع بودند وازدریافت زمین محروم می شوند و زمانی پی به این موضوع میبرند نزد خداوند میروند و از خدا میخواند که به آنها نیز زمینی بدهد ولی او نمی پذیرد پس آنها خداوند را در میهمانی خود دعوت می کنند و او می پذیرد وخداوند آنقدر از میمان نوازی آنها خرسند می شود که به مردم گرجستان آن قطعه از زمینی را که برای خود نگه داشته بود به مردم گرجستان هدیه میکند! کشور گرجستان سراسر آرامش حاصل خیزی ،اصالت و امنیت است و این ها نیزهدیه های ارزشمند از خداوند به مردم مهربان ودست و دلباز آن کشور است .

گرجستان

اوضاع اقلیمی :

تنوع آب و هوایی واقعا در این کشورشگفت انگیز است. رشته کوههای میان مرز گرجستان و روسیه همچون سدی در برابر سرمای وحشتناک روسیه است . شما میتوانید وسایل اسکی خود را بردارید و ساعت ها اسکی کنید و هرگاه خسته شدید در ساحل شنا کنید . دوسوم کشور گرجستان کوهستانی است . زیبا ترین سواحل دریای سیاه نیز در این سرزمین قرار دارد . گلستانی معروف در منطقه آجارا وجود دارد که در آن گیاهان متعددی از نقاط گوناگون جهان جمع آوری شده، رشد و نمو میکنند. در این باغستان گیاه استرالیایی در کنار گیاه آفریقایی و آمریکایی در حال رشد و نمو می باشد و این بخوبی اثبات مینماید که شرایط اقلیمی این منطقه کاملا خاص و ویژه می باشد ..

گرجستان

گرجستان

گرجستان

ساحل سحر آمیز:

مناطق ساحلی گرجستان از دیرباز پذیرای هزاران جهانگرد در هر فصلی از سال بوده است . در دوران شوروی سابق این منطقه از بهترین نقاط تفریحی امپراطوری شوروی شناخته می شد و هنوز آثار مربوط به تفریح گاه های سران کشور شوروی سابق در این مناطق وجود دارد در نزدیکی بندر باتومی منطقه ای قرار دارد به نام اورکی که به آن ساحل، ساحل سحر آمیز یا ساحل مغناطیسی گفته می شود . باور بر این است که شنا کردن در این منطقه و آفتاب گرفتن بر روی شن های ساحلی منجر به درمان بیماریهای شخص می شود. بر اساس تحقیقات دانشگاه اورکی گرجستان ترکیبات ماسه های ساحل این منطقه حاوی مواد معدنی ویژه ای می باشد که اثرات درمانی آن در مورد بیماریهای قلبی ، عروقی و عصبی به اثبات رسیده است. بر اساس این مطالعات تنها دو منطقه در جهان شناخته شده است که چنین خواصی در آن وجود دارد. چند روز استراحت و تفریح در این منطقه میتواند عامل درمان یا پیشگیری از بسیاری بیماریها باشد.کوهستان های گرجستان سرچشمه رودهای متعددی می باشد و عبور رودخانه از شهرها و و روستاهای این کشور سیمای آنها را دیدنی تر ساخته است و همواره سالانه افراد زیادی با تور لحظه آخری گرجستان به این منطقه سفر میکنند.

گرجستان

گرجستان

گرجستان

تاریخ و معماری :

انسان‌های اولیه را می‌توان در ماوراء قفقاز، به ویژه در گرجستان، خیلی پیش از دوره پارینه‌سنگی ردیابی کرد. در دوره مربوط به آثار دوره پارینه‌سنگی در اراضی گرجستان، انسان در گستره وسیعی سکونت داشت. یکی از قرارگاه‌های آن زمان که بیشتر قابل ملاحظه‌است، در یاشتخوا، در نزدیکی سوخومی کنونی است. کشور گرجستان بخشی از منطقه قفقاز می باشد. از ویژگی های کشورهای این منطقه تاریخ پر فراز و نشیب آن است . گرجستان در طول تاریخ تحت کنترل امپراتوری های گوناگون بوده است. از جمله این کشور بخشی از شاهنشاهی مادها، هخامنشیان ساسانیان و صفویه محسوب می گردیده است.

امپراتوری های روم،روم شرقی ،عثمانی و شوروی نیز در دورانهایی بر گرجستان سیطره داشته اند .در دوران قاجار گرجستان بخشی از قلمرو ایران محسوب میگردید که طی قرارداد ننگین گلستان به شوروی واگذار شد . از نظر تاریخ محلی ، گرجستان قلمرو پادشاهی های باستانی کلخیس و نیز کارتلی- ایربیا محسوب می شود. بطور سنتی زمان تشکیل دولت گرجستان اواخر قرن چهارم پیش از میلاد و به پارناواز شاه نسبت داده می شود . ویژگی مذکور موجب گردیده است که گرجستان دارای آثار تاریخی گوناگونی باشد . به طوری که بازدید از این کشور و بناهای تاریخی آن به منزله بازدید از موزه ای تاریخی از فرهنگ باستانی شرق و غرب می باشد . اگر بخواهیم برای شما از این بناها نام ببریم قطعا نیازمند نگارش کتابی قطور خواهیم بود. در سفر به گرجستان حتما خودتان این مطلب را تایید خواهید کرد. در اینجا تنها به معرفی چند آثار تاریخی منحصر به فرد این کشور بسنده می نماییم

گرجستان

گرجستان

گرجستان

گرجستان

جشن های گرجستان :

مردم زنده دل و شاد گرجستان به بهانه های مختلف چه ملی و چه مذهبی جشن های با شکوهی بر پا می کنند .از مهم ترین جشن ها جشن سال نو میلادی ( کریسمس ) از 15 دسامبر تا 15 ژانویه ، جشن علیلو 15 روز پس از سال نو که ریشه ملی و مردمی دارد ، کارناوال سنتی ، رقص با لباس های محلی به صورت جمعی که مناظر زیبایی می آفریند ، جشن پاک که پیش از سال نو ،جشن برکت خواهی و سبزه سبز کنی و جشن تخم مرغ رنگ کنی که همزمان با عید نوروز ماست ودر فصل گل ، جشن بزرگ گل که با شکوه ترین و زیبا ترین جشن ملی و مردمی می باشدکه همزمان با جشن گل رز و انقلاب مخملی آنها می باشد.

منبع

تراکتور موزیک...
ما را در سایت تراکتور موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 388 تاريخ : سه شنبه 16 بهمن 1397 ساعت: 3:16

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :